Lagfest och roligheter :)

Hejhej! :) Lagfest igår med både dam- och herrlaget, riktigt skoj var det! :) Vi började med att spela lite fotboll med mixade lag, som mitt lag förlorade men vad gör det, hade kul ändå ;)
Sen körde vi lite andra lekar och så och åt mat tillsammans och sen började festen ;)
Skoj var det hur som helst! :)
Idag har det varit fotbollsträning, lagomt pigg på det var man ju men det gick ju ändå ;)
Har träning imorgon också, kl 10 på morgonen, usch vad jag hatar morgonträningar! Menmen vad ska man göra :) Ska väl inte vara uppe så länge idag om jag ska orka gå upp imorgon :)
Ska i alla fall se lite på tv först innan jag lägger mig :) Hejs.

Sjukligheter och sol :)

Hejhej! :) Sitter i soffan och kikar på star wars - klonerna anfaller just nu. Helt okej film ändå :)
Var tidigare i Sarahs stuga med henne och hennes familj, grillade lite så det var skoj :)
Annars har det väl inte hänt så mycket i veckan. Jag har gått och blivit sjuk, haft feber och snorat. Nu hostar jag men är i övrigt frisk förutom lite snorig fortfarande men inte så att det stör så mycket ;)
Har varit till Valbo några svängar den här veckan också och köpt en till bikini som jag tänkte ha till grekland i augusti, en svart blev det. Köpt ett linne och träningsshorts också :) Och en toalettsits ;)
Ska montera den imorgon tänkte jag, om jag klarar av det, men det visar sig ;D

Imorgon är det tvätt och lite städning av köksskåp och putsning av speglar som gäller, lite sånt småplock här hemma :D Ska ta mig ner till Öb och köpa dammsugarpåsar också tänkte jag eftersom dom är slut :)
Kanonrolig dag ska jag ha, haha! ;)

Längtar efter hösten och vintern nu jag, helt tokig måste jag vara ;) I alla fall om man ska tro Sarah ;)
Men älskar ju höst och vinter, bästa tiden på året ju när det är mysigt och mörkt på kvällarna och man kan sitta hemma med tända ljus under en filt, love it! :D Och så är det ju jul på vintern! :D
Men nu ska jag ändå njuta av sommaren så länge den är här ;)

Var väl allt det för den här gången! :) Hejs :)

En vecka i Spanien :)

Heej! :) Kom hem ifrån Spanien inatt efter en riktigt härlig vecka i värmen! :D
Var dock lite halvmulet många dagar, hade ju önskat sol hela tiden om jag fått bestämma ;) Missade ju typ tre soldagar bara för det, haha ;) Nejdå men har haft en riktigt trevlig och rolig vecka i alla fall! :D
Tänkte att jag skulle summera den litegrann i alla fall nu :) Börjar med måndagen när vi åkte :)

Måndag 27 juni : Åkte hemifrån 10.00 ungefär mot Arlanda. När vi kom dit var det första vi fick se en skylt där det stod att planet var två timmar försenat, så vi fick allt vackert vänta ;) Problemet då var ju att eftersom vi skulle mellanlanda så skulle vi missa det planet, men nu hade vi sån tur att det var samma plan och samma besättning som skulle flyga det andra planet så vi hann ju med det ändå ;) Tur i oturen där ;)
Vi mellanlandade i Barcelona och åkte därifrån till Malagas flygplats där vi skulle åka taxi till Nerja som ligger ungefär 6 mil utanför malaga :) Vi kom väl fram till hotellet runt tolv kanske eller nått sånt, kan ha varit senare också :) Vi var riktigt hungriga då så vi tänkte att vi skulle ta oss ut och leta efter nått ställe som fortfarande serverade mat, men det fanns inte så vi gick till hotellet och fick somna hungriga istället ;)
Det gick ju det med :)

Tisdag 28 juni: Vi gick upp och åt frukost halv tio, tog lite längre sovmorgon eftersom vi kom fram så sent dagen innan och vi var trötta ;) Förstår faktiskt inte det roliga med hotellfrukost, tycker aldrig om det fast alla säger att det är så himla gott, fattar inte ;) Sen gick vi upp till hotellet och gjorde oss klara och gick ner till stranden, soligt och fint väder var det :) Vi solade och badade hela dagen, var dock kallt i vattnet så badade typ bara två gånger den här veckan, haha vek jag är ;) Var väl kanske 23 grader i vattnet typ :) Gick upp till hotellet sen och duschade och så och gick sen iväg till Nerjas centrum för att kolla in hur det såg ut där och vart det fanns restauranger och så :) Vi hittade ett ställe där vi åt jättegod pizza, hur gott som helst! :) Gick sen vidare och tittade i affärer och så, köpte en fin klänning också :) En av tre jag köpte den här veckan ;)
Sen gick vi tillbaka till hotellet och tittade lite på tv, dom hade ju en del engelska kanaler i alla fall ;)

Onsdag 29 juni: Soligt väder idag också! :) Vi åt frukost vid kvart i nio ungefär, sen bytte jag, emil och pappa om till löparkläder och tog oss en liten löptur i värmen :) Varmt var det men vi sprang bara 5 km så det gick bra ;) Sen gick vi upp till hotellet och bytte om och gick ner till stranden förstås ;) Solade heeela dagen utom när vi gjorde en paus för att äta lunch och glass, haha ;) På kvällen gjorde vi oss klara och gick ut och åt god mat på stan :) Sen blev det lite affärstittande igen och sen kulglass på det ;D Inte illa det inte ;)

Torsdag 30 juni: Idag var det molnigt ute så vi bestämde oss för att vi skulle ta en tur till Nerjas grottor som ska vara nått populärt turistmål sägs det ;) Man får gå i gångar i grottorna och titta :) Var rätt häftigt och stort därinne måste jag säga! :) Tyvärr fick man inte knäppa några bilder med blixt så blev inte så många bra kort tagna därinne, lite synd :) Sen åt vi på en restaurang där vid grottorna :) Ingen höjdarmat där direkt måste jag säga, dom hade bara fisk till att börja med och den var svindyr och inte särskilt god, som tur är var det inte jag som betalade, haha ;) Efter maten gick vi upp och tittade lite i omgivningarna runt grottorna där det fanns en park och lite annat :) Sen tog vi bussen tillbaks till hotellet och gjorde oss klara för att gå och äta middag :) Sen satte vi oss vid havet en stund på vägen hem till hotellet :) Fick med mig en klänning till från stan idag också, haha ;) Dom är ju så billiga där ju! :)

Fredag 1 juli: Idag var det också mulet, dessutom regnade det så det sög ju lite ;) Därför bestämde vi oss för att ta oss ut och springa på dagen när vi ändå inte kunde sola nånting :) Tror jag slog nytt tidsrekord på 5 km, hängde med i pappas tempo hela vägen och han är ju ett löparfreak som springer jämt och ständigt så det var jag nöjd med, haha ;) Mot kvällen sen så sprack det upp och blev fint väder så efter att vi ätit tog vi oss ner till stranden och hoppades att få lite färg i alla fall den dagen ;)

Lördag 2 juli: Idag firade mamma och pappa 23-årig bröllopsdag vilket vi firade med att äta extra mycket godsaker under dagen, haha ;D Som t ex en stor god bananasplitglass på en restaurang vid stranden, hur gott som helst! :) Var soligt och fint också så vi kunde sola hela dagen, välbehövligt! ;) Blev en härlig dag på stranden och en god middag ute på stan sen! :) Köpte även lite godis som jag åt sen på hotellrummet, gött det! ;)

Söndag 3 juli: Halvmulet väder idag tyvärr och blåste gjorde det också så vågorna var skyhöga ;) Dom satte ut rödflagg på stranden så var ju inte tal om nått bad i alla fall ;) Men vi låg på stranden hela dagen i alla fall för solen tittade fram då och då mellan molnen ;) Man kan ju inte missa eventuella solglimtar menar jag ;)
Sen gick vi ut och åt som vanligt och gick sen till hotellrummet och spelade lite poker :)

Måndag 4 juli: Dags att åka hem. Taxin skulle hämta oss kl 11.00 så vi gick upp halv nio och åt frukost och sen sprang vi ner till stranden och solade så mycket vi kunde innan vi åkte :) Packade ihop lite fort och åkte sen iväg till Malagas flygplats där vi skulle flyga till Zürich för mellanlandning :) Idag var alla plan i tid i alla fall så det var skönt! :) Vi åt mat på flygplatsen, blev hamburgare på Burger King båda gångerna till Emils "glädje" ;)
Fast håller med om att det skulle suttit fint med riktig mat nån utav gångerna faktiskt ;) Är ju så flottigt sånt där ;) Och ja Sarah jag är en tönt ;)
Vi landade på Arlanda runt kl 22.00 och åkte därifrån till benstocken och hämtade våran bil och körde sen hemåt! :) Kom hem vid tolv, skönt att vara hemma ändå när man varit borta! :) Borta bra men hemma bäst! :)

Men en riktigt härlig vecka som sagt har det varit med världens bästa familj!! :D<3